Booking & Info



Booking af samtale eller foredrag sker på mail PhilippaLund@proton.me eller via Signal appen. Hvis du er i tvivl om hvorvidt du kunne tænke dig at påbegynde et forløb, så kan du booke en gratis og uforpligtende 10 minutters forsamtale. Forsamtalen giver os mulighed for at tale sammen vedrørende dine behov og hvorvidt vi kunne være et godt match.

Min mail er sikkert krypteret, men for at kommunikationen kan være helt sikker skal du også have en krypteret e-mail eller anvende Signal. Hvis ikke du allerede har en krypteret mail, kan du oprette en ved Protonmail (det er gratis) eller downloade Signal appen (en end-to-end krypteret besked-service).

For at kunne kontakte mig på Signal, skal du tilføje mig som kontakt.
Dette kan du enten gøre via linket HER, ved at scanne nedenstående QR kode eller tilføje brugernavnet Philippalund.28. På Signal kan vi både kontakte hinanden og sende filer – alt sammen i datasikrede rammer.





Jeg har lokale ved terapeuterne i Mejlgade på Mejlgade 46B 2. sal, 8000 Aarhus C. Lokalet ligger 5 minutters gang fra busstoppestedet ‘Klostertorvet’ , 3 minutters gang fra letbanestoppet ‘Skolegade’ og kun 15 minutters gang fra Aarhus banegård. På nedenstående kort kan du se lokalets placering.
En online samtale foregår på appen Signal. Se ‘booking’ for mere info om appen. Signal er end-to-end krypteret og overholder samtlige regler for håndtering af personfølsom data i GDPR.

For at kunne kontakte mig på Signal, skal du tilføje mig som kontakt.
Dette kan du enten gøre via linket HER, ved at scanne nedenstående QR kode eller tilføje brugernavnet Philippalund.28. På Signal kan vi både kontakte hinanden og sende filer – alt sammen i datasikrede rammer.



Jeg tager desværre ikke imod henvisninger fra egen læge

Priser for enkelt person

Nedsatte priser for enkelt person

(For studerende, pensionister, jobsøgende mm.)

Priser for par

Fuldt rate betales ved afbud under 24 timer inden samtale




Du har sikkert hørt ordet stigmatisering før, men hvad betyder det egentlig, og hvordan afstigmatiserer man fastgroede stigmatiserede praksisser? Dette er nogle af de spørgsmål som vi vil tackle i dette foredrag.
Du vil blive introduceret til begrebet stigmatisering samt hvordan dette hænger sammen med strukturel diskrimination og magt. Foredraget har til formål at formidle komplekse teorier på en letforståelig og spændende måde samt åbne op for dialog og refleksion blandt deltagerne. Vi vil udforske centrale begreber, der kaster lys over, hvordan stigmatisering opstår, udvikler sig, og fastholdes så vi kan forstå dets relevans for os selv, vore nære og samfundet som helhed.

Indhold

Introduktion
– Kort præsentation af emnet og hvordan vi ser stigmatisering i vores hverdag.

Stigmatisering på individniveau

– Erving Goffman bragte ordet stigmatisering ind i nutiden og anerkendes derfor som ”stigmatiseringens fader”. Vi vil I denne del af foredraget gennemgå Goffmans definition af stigmatisering og fokusere på det han kalder for stigmateorier og social identitet. Vi afslutter denne del med en snak i plenum vedr. sociale interaktioner og opfattelsen af egen og andres identitet.

Stigmatisering i samfundet
– Stempling og stereotypisering: Hvordan individets identitet påvirkes af de anvendte etiketter og stereotype forestillinger.
– Separation og statustab: Processen med at skabe en opdeling mellem “os” og “dem” og det sammenhængende statustab for den stigmatiserede.
– Diskrimination og magtforhold: Gennemgang af individuel og strukturel diskrimination samt betydningen af sociale, økonomiske og politiske magtforhold.

Afslutning
Foredraget slutter af med en gennemgang af handlinger der kan adressere og imødegå stigmatisering – her bydes der også ind til fælles refleksion og debat.




Dette foredrag udforsker vigtigheden og fordelene ved at omfavne og støtte neurodivergente individer i skolemiljøer og virksomheder. Vi vil dykke ned i de udfordringer, fordele og den berøringsangst der kan opstå når vi taler om emner som diversitet og diskrimination.

Indhold
Forståelse af Neurodiversitet
– Definition af neurodiversitet og betydningen af forskellige neurologiske profiler
– Udforskning af forskellige neurodivergente tilstande (f.eks. ADHD, autisme, dysleksi) og typiske måder disse divergerer fra normen

Udfordringer og Berøringsangst
– Identifikation af udfordringer ved at håndtere emner som diversitet og diskrimination.
– Redskaber og strategier til at overvinde berøringsangst og skabe et inkluderende miljø.

Fordele ved Neurodiversitet
– Styrkelse af kreativitet og innovation gennem forskellige perspektiver.
– Skabelse af et inkluderende fællesskab, der værdsætter forskelligheder.

Implementering i Skoler og Virksomheder
– Konkrete trin og metoder til at integrere neurodiversitet i undervisning og arbejdsmiljøer.
– Udvikling af politikker og praksis for at fremme en kultur af accept og forståelse.

Deltagere vil opnå følgende fordele ved at deltage i dette foredrag
Øget bevidsthed om neurodiversitet og dens betydning.
Effektive strategier til at tackle udfordringer og berøringsangst omkring diversitet og diskrimination.
Beriget læringsmiljø eller arbejdskultur, der værdsætter og integrerer forskellige perspektiver.
Positiv indvirkning på kreativitet, innovation og trivsel.

Tavshedspligt:
Alle deltagere og undervisere er underlagt tavshedspligt, og tryghed er en prioritet i dette læringsmiljø.




Dette foredrag tager afsæt i mit speciale vedrørende stigmatisering inden for forskning og diagnostisk praksis. Foredraget vil introducere kritiske refleksioner over diagnostiske processer og hvordan de kan bidrage til stigmatisering i et let og anvendeligt sprog. Vi vil udforske kompleksiteten i stigmatisering inden for den diagnostiske verden og de potentielle konsekvenser for enkeltpersoner og samfundet som helhed.

Indhold
Diagnostiske Processers Indflydelse på Stigmatisering
– Analyse af hvordan diagnostiske praksisser kan bidrage til stigmatisering.
– Undersøgelse af fænomener som labeling, stereotyper, diskrimination og magt i relation til diagnoser.

Konsekvenser af stigmatiserng
– Udforskning af konsekvenserne af stigmatisering for enkeltpersoner og grupper.
– Hvordan stigmatisering påvirker behandlingsadfærd, livskvalitet og samfundets opfattelse af de diagnosticerede.

Nonpatologiserende syn på adfærd
– Alternative måder at forstå og operationalisere menneskelig adfærd.
– Diskussion af, hvordan disse perspektiver kan bidrage til at mindske stigmatisering.

Deltagerne kan forvente følgende udbytte af at deltage i foredraget
Dybere indsigt i forbindelsen mellem diagnostiske processer og stigmatisering.
Forståelse af konsekvenserne af stigmatisering for enkeltpersoner og samfundet.
Kendskab til alternative perspektiver på diagnoser og deres potentiale for at reducere stigmatisering.

Diskussion og Interaktivitet
Foredraget vil indeholde muligheder for diskussion og interaktion, hvor deltagerne opfordres til at dele deres perspektiver, erfaringer og refleksioner omkring stigmatisering og diagnostiske praksisser.

Tavshedspligt
Alle deltagere og undervisere er underlagt tavshedspligt, og tryghed er en prioritet i dette læringsmiljø.




Den Mentale Værktøjskasse er en én-dags oplevelse designet til at ruste deltagerne til håndtering af almenpsykologiske udfordringer såsom stress, angst og depressive reaktioner. Målet er at give deltagerne redskaber til at navigere i egne og andres mentale helbredskriser, herunder udfordringer som angstanfald, kaostanker og søvnproblemer. Workshoppen er en støtte og supplement til nødvendig psykologisk eller psykiatrisk hjælp og er skabt med henblik på at håndtere de almindelige psykiske udfordringer, som alle mennesker vil stå over for på et tidspunkt i deres liv.

Indhold
Teoretisk Del
– Grundlæggende viden om stress-, angst- og depressive reaktioner.
– Fysiologisk oprindelse af reaktionerne og deres funktion for vores velbefindende.
– Gennemgang af hvorfor disse reaktioner kan fylde så meget i vores moderne samfund.

Praktisk Del
– Konkrete værktøjer til håndtering af udfordringer som stress-, angst- og depressive reaktioner.
– Praktisk individuel anvendelse af redskaber samt støtte til medmennesker i mentale helbredskriser.

Udbytte for Deltagere
– Færdigheder til at håndtere egne udfordringer og støtte andre i lignende situationer.
– Praktisk erfaring med anvendelse af konkrete værktøjer til stressreduktion, angsthåndtering og depressionstilstande.

Tavshedspligt:
Alle deltagere og undervisere er underlagt tavshedspligt, og tryghed er en prioritet i dette læringsmiljø.

Scroll to Top